7/12
2012

Een aantal prijsaanpassingen vanaf februari 2013

door redactie

Waarom een prijsaanpassing?
Op 3 februari 2013 worden de tarieven van een aantal vaste diensten met 2.9% geïndexeerd. De andere tarieven blijven ongewijzigd. We baseren ons hiervoor op de stijging van de consumptieprijsindex, waardoor de kosten verbonden aan bepaalde dienstverleningen zijn toegenomen.

Welke tarieven worden geïndexeerd?
- Breedbandinternet, vaste telefonie en bundels: zo zal bijvoorbeeld Basic Internet €25,50 per maand kosten (in plaats van €24,95) en een Basic Shake €46,25 (in plaats van €44,95)
- Huur HD Digicorder: zal €8,20 per maand bedragen (in plaats van €8,00).

Tarief kabeltelevisieaanbod, zenderpakketten en mobiele telefonie wijzigt niet
De volgende tarieven blijven ongewijzigd:
- De prijs van het kabelabonnement,
- Alle tariefplannen voor mobiele telefonie, inclusief KING en KONG,
- Alle tarieven per minuut voor vaste telefonie,
- De prijzen van alle zenderpakketten, waaronder Sporting Telenet en PRIME.

We blijven investeren in de klant
Bij Telenet willen we onze klanten steeds de beste kwaliteit leveren door continu ons glasvezelnetwerk, producten en dienstverlening te verbeteren. De afgelopen 12 maanden hebben we verder geïnvesteerd in onze diensten en producten om de beste internet-, telefonie- en tv-ervaring te bieden. Zo werden onlangs de mobiele producten KING & KONG kort na hun lancering al verbeterd. Met Freephone Mobile bellen vaste telefonieklanten nu ook gratis naar mobiele nummers. Daarnaast kregen alle internetdiensten ook betere specificaties en heb je als  internetklant gratis wifi-toegang via Telenet-hotspots en nu ook homespots. Op gebied van televisie kan je tot slot begin volgend jaar genieten van Yelo TV, de nieuwe manier van tv kijken.

Klanteninformatie en advies
Alle klanten worden vanaf 17/12 individueel per brief of per e-mail geïnformeerd. Ook op de website www.telenet.be/indexering kunnen klanten nagaan hoe veel de prijsaanpassing voor hen precies bedraagt. Klanten van wie het tarief wordt aangepast, kunnen kosteloos overstappen naar andere tariefplannen of hun contract stopzetten.

prijsaanpassing Een aantal prijsaanpassingen vanaf februari 2013

 Een aantal prijsaanpassingen vanaf februari 2013

Over redactie

Dit artikel is geschreven door de redactie van de Telenet Blog. Dit is ons venster op de telecomwereld. Een forum met nieuwtjes, opiniestukken, initiatieven, faits divers, onze bedrijfscultuur, … Ook jouw mening lezen we hier graag.

Overige berichten van deze auteur

Aanverwante artikels:

  1. Alle Belgisch voetbal bij Sporting Telenet vanaf seizoen 2012-2013
  2. Bel gratis naar mobiele nummers met FreePhone Europe
  3. iPhone 5 vanaf vandaag te bestellen. Telenet lanceert nieuwe tariefplannen iKING en iKONG
  4. Geen contractduur meer voor je abonnement
  5. KING en KONG schudden de markt opnieuw wakker! (update)


42 reacties

    INDIEN ER VANAF 03/02/2013 NOG BIJKOMT BIJ MIJN FACTURATIE MAG JE UW AANSLUITINGEN KOMEN OPDOEKE BIJ MIJ.SORRY HOOR? T4IS AL KOSTELIJK GENOEG ALS JE MOET LEVEN VAN EEN BEPERKT MINIMUMLOON

    7 december 2012 om 17:10 Labiau Ronny

    Waaom die verhoging we moeten toch van jullie producten niet eten.

    7 december 2012 om 17:14 maes jean paul

    Is da om king en kong te compenseren?

    7 december 2012 om 17:21 Rogeeke

    ja ik vindt die verhoging ook een slechte instantie voor ons , zoveel betekendt die pakkettenprogrammas ons niet .er is niet zoveel behoeften voor tv kijken en zeker nu in deze slechte tijd , alleen de tv bedrijven hebben er baad aan , dus voor mij hoeft dat niet die verhoging ,

    7 december 2012 om 17:24 krzak

    Word hoog tijd dat er nieuwe spelers op kabel komen , telenet is sinds de overname door de amerikanen al duur genoeg .De vaste klanten wat gratis geven of onbeperkt downloaden voor”alle ” formules van internet.

    7 december 2012 om 17:27 colen wilhelmus

    geven jullie ons ter compensatie live jupiler pro league voetbalmachten zoals uw grote concurent belgacom dat doet???

    7 december 2012 om 17:30 broem

    Jongens toch, indexeringen? Als ze het maar een naam kunnen geven. Sorry, maar mijn vriend komt van Nederland, daar betalen ze géén woekerprijzen voor internet/telefonie/televisie of energie. In héél Europa zijn wij precies die enigste die deze hoge prijzen willen blijven betalen. Plus, als je in de rest van West – Europa al zoveel betaalt voor een internet aansluiting dan kreeg je AL lang “onbeperkt” internet (ja daar is het écht onbeperkt, niet zoals hier met een hele hoop kleine lettertjes), en zeker héél wat sneller.

    7 december 2012 om 17:31 T Orens

    Minimumloon, zijt blij da ge het ni moet doen me een gehandicapte uitkering van maar 500euro djeezes

    7 december 2012 om 17:36 lolnoobhax

    Naast de maandelijkse fouten in de facturen van Telenet (al 6 maanden lang), slechte ontvangst van king/kong, nog een rede erbij om weg te gaan! Tot zover Telenet

    7 december 2012 om 17:54 jeanboad

    Erg,erg,erg,en onze lonen worden voor 2 jaar bevroren,en die verhogingen dat kan allemaal.Ik begrijp het niet meer,maar dat zal aan mij liggen zeker.Hopelijk doet heel België hun internet en digitale tv massaal weg,dan gaan ze misschien wakker worden want hoe je het ook draait of keert de gewone mens wordt altijd maar armer!!!!!

    7 december 2012 om 17:56 Dominiek

    het is schandalig alles slaagt op behalve onze uitkeringen tis echt schandalig

    7 december 2012 om 18:05 E.B

    ze zouden beter eerst mijn aansluiting in orde doen, kan maar kijken naar 2 digitale tv’s. Omdat ze de beloofde installatie niet doen. Heb de zogezegde grarageverstreker niet.
    (klantnummer 815938031) ik betaal voor het hele pakket

    7 december 2012 om 18:15 sandy

    Het is gewoon bedroevend te moeten vaststellen dat ze voor iedere prijsstijging de schuld op de consumptie index steken . We staan aan de top van Europa wat betreft internet en telefonie ….. Vb in Duitsland betaal je voor hetzelfde pakket 39 euro . Met flat rate. Dus onbeperkt laden en uploaden . Als dit zo blijft door gaan zal ik verplicht zijn om iets anders te zoeken . Maar met de wetenschap dat er in belgenland maar twee spelers zijn toegelaten zal dit een moeilijke opdracht worden .. Tv Vlaanderen zal langzaam maar zeker zijn populariteit zien toenemen ….’ In wat het internet betreft …… Zo snel zijn jullie ook weer niet als je niet in het duurste pakket zit . Dus hou aub op met jullie slogan ” we zijn er voor de klant ” eerder zou je zeggen wij zijn er om jullie uit te persen …….

    7 december 2012 om 18:17 Telenetters van het eerste uur

    doe maar op , heb toch zin om over te stappen

    7 december 2012 om 18:17 alain

    Bestaande klanten zijn van geen tel voor telenet.bekijk maar wat je krijgt als king of kong neemt en je laat aansluiten het is zoals electrabel wat we hebben hebben we maar kijk maar wat er gebeurd is de mensen zijn over gegaan naar andere leveraciers ik zou zeggen behandel je klanten met respect want zij zijn het die je bedrijf doet overleven

    7 december 2012 om 18:34 De baerdemaecker benny

    Het is in dit land nog niet duur genoeg.
    Tijd om wat pakketten en prime op te zeggen dan als compensatie dan, het zal ze leren.

    7 december 2012 om 18:36 John

    Jullie lokken eerst klanten met kortingen en gratis installatie hier en daar, en dan nadien dubbel en dik terug innen via ‘index’ verhogingen. Rotte streek van jullie en weerom een uitbuiting van het monopolie op de kabel!

    7 december 2012 om 18:38 Thomas de Pauw

    doe eens eerst wat aan jullie verdomde service ik betaal elke maand 82€ voor jullie zever altyd problemen altyd wel iets en een technieker sturen jullie met plezier hopla weer 80€ en dan is ie nog geen half uur tehoei bezig ik dreig mijn job te verliezen samen met 11000 andere collegas en jullie drijven maar op wat een zonde voor zo een firma en de service laat ook te wensen over het is altyd maar een ding bij jullie de coaxkabel er vanuitgaan en het weten is niet hetzelfde he samen met vele anderen denk ik er ook aan om over te stappen naar jullie grootste concurrent daar heb je tenminste service djeezes waar slaat dat allemaal op telenet doe er wat aan man dit kan niet meer

    7 december 2012 om 18:45 Kopczynski David

    Om even te reageren op Colen Wilhelmus. Als je het artikel goed leest slaat het kabelabonnement niet op.
    Ik keur de prijsverhogingen ook niet goed maar er zijn andere diensten van grote bedrijven die de laatste jaren veel harder opgeslagen zijn dan men hier aankondigt. Denk maar aan bijvoorbeeld de levensnoodzakelijke dingen zoals Olia, gas, elektriciteit. Die 2€ per maand die men meer moet betalen (tenzij je meerdere internet en digitale tv abonnementen hebt is het een andere zaak) vormt op zich voor de meeste mensen niet zo’n problemen denk ik. Het gaat om het principe bij de meeste mensen (wat begrijpelijk is). Mar zoals ik al zei zijn er andere diensten die veel grotere prijsverhogingen hebben ondergaan, soms zelfs zonder dat we er iets van merken.

    7 december 2012 om 18:53 Dario Bleeckx

    als onze regering de vrije markt van zowel energie als telefonie niet in de wereld had geroepen zou het nu zo niet zijn. Het is de” vrije markt” die alles in plaats van goekoper alles duurder maakt.Denk je dat de andere er niet aan verdienen, trouwens als de firma’s er niet aan verdiende waren er binnen de kortste keren weer zoveel werklozen, was het dan beter? Met ze’n allen naar het buitenland!!!!

    7 december 2012 om 19:32 maes E

    is tv een basisproduct? Ik dacht het niet. Dus simpel, zeg het op als je het niet kan betalen. Trouwens als je van een uitkering leeft heb je wellicht recht op sociaal tarief en betalen wij dus voor jullie mee.

    7 december 2012 om 21:03 Bart VW

    Ik krijg het op mijn heupen van mensen, zoals de CEO van telenet die 1.55 miljoen per jaar verdienen. Zij schrikken er niet voor terug om de duizenden gewone burgers zo maar een kleine verhoging van 0.20€ voor de huur aan te rekenen wetende dat er toch niemand zal vertrekken. Hij zal wel in zijn vuistje lachen 0.20 x 12 x enkele 100.000 zijn voor hem toch weer beduidende extra inkomsten waar ze niets voor hoeven te doen. Zo huren wij de digicorder maar als er iets mis mee is moeten we zelf wel de nodige stappen ondernemen en naar de verdeler trekken om deze te laten. Toch allemaal fijn uitgekiend. Veel zal er niet meer mogen mislopen of ze vliegen met klikken en klakken buiten.

    7 december 2012 om 21:20 Jo C

    Vrije markt, liberalisering…. mijn voeten

    eerst Belgacom, nu Telenet… dit is gewoon een duopolie !
    In alle landen gaan de tarieven naar beneden,enkel hier betalen we ons kapot voor telefonie, internet en tv. Allemaal om de zakken van de aandeelhouders en de CEO’s te vullen.
    Heel die boel gaat hier buiten in februari 2013 !

    7 december 2012 om 21:49 Melanie Smet

    Das om die GRATIS Iphones te compenseren van de nieuwe klanten, de bestaande werden nog ni genoeg uitgemolken.

    8 december 2012 om 01:22 M K

    Wat een zeikers in de comments zeg. Bitchen voor een paar cent verhoging. Zeg dan allemaal je abonnement op en neem een schijtverbinding bij Belgacom he.

    8 december 2012 om 04:25 Lorenz

    als we nu eens allemaal weggaan bij telenet, ze kunnen toch nie blijven met ons voeten spelen alles wordt duurder behalve onze pré en daar moeten we al de helft afstaan aan vadertje staat .

    8 december 2012 om 14:41 ketsman filip

    Ik begrijp de frustratie van deze mensen met de beste wil van de wereld niet.
    Iedereen klaagt over “crisis” en “werk tekort”. mensen.. kijk eens rond je heen ? als je “WIL” werken, is er werk zat. Maar degenen die hier zwaar uithalen zijn juist degenen die het sociaal systeem uitbuiten, overbeschermd door vakbonden. Men zou de bedragen die maandelijks via uitkeringen toegekend worden véél sneller moeten laten afbouwen, waardoor mensen die “maanden” aan de “dop” blijven staan om te profiteren van het systeem, misschien een wakker geschud zouden worden en zoals de hardwerkende mensen onder ons ook eens een job zouden zoeken.
    Je kan alleen maar geld verdienen door er hard voor te werken en… dan ga je echt niet zeveren over een opslag van enkele centiemen hoor.

    8 december 2012 om 16:20 Y.E.

    Alweer worden de personen die het nu al minder breed hebben getroffen, bovenop de vele andere producten en diensten die een verhoging aankondigen. Zo zullen helaas ook tevreden klanten binnenkort hun koopgedrag aanpassen ! Het is en blijft echter een vicieuze cirkel om kopje boven water te houden. Het zijn alleen diegene die aan de top staan en die rijkelijk hun brood verdienen die er uiteindelijk nog beter van worden. Hopelijk worden zij als grotere vermogens dan ook maar eens extra belast. Spijtige zaak voor alleenstaande ouders!

    8 december 2012 om 20:33 Stephanie B

    no comment men moet maar afwachten maaaaaarrrr!zeker betalen DAT IS ONZE NAAM !!!
    betalen !betalen !betalen!!!!!

    9 december 2012 om 16:08 vellemansE

    WE BETALEN ONS NU AL BLAUW AAN TELENET EN ZE DOEN ER NOG EEN SCHEPJE BOVENOP,INDEXERING MY ASS…

    11 december 2012 om 03:35 WOEKERPRIJZEN

    @Y.E
    Ik ben werkloos geworden na een ontploffing op mijn werk die ze niet erkenden als een werkongeval.
    Een grote firma kan namelijk dingen verdoezelen en daarvan werd ik de dupe.
    Nu zoek ik al maanden achter werk en heb al honderden brieven verstuurd maar zonder resultaat.
    Onze gezinsinkomsten is met 1500 euro per maand verminderd hierdoor en dan komt een indexering wel extra hard aan.
    Als je weet dat ik 2 km van de Nederlandse grens woon en ze daar voor hetzelfde wat ik heb ongeveer €160 minder betalen dan wat ik moet betalen dan vind ik het wel overdreven.
    Het word dus dringend tijd voor meer concurenten zodat hier de prijzen ook eens kunnen dalen.

    13 december 2012 om 00:43 Steve

    u zou beter wat meer gratis geven aan
    bestaande klanten,dan zo te werk te gaan,
    bij julli is het alleen maar te doen niewe
    klanten beloven en nadien de prijzen verhogen
    dank u voor deze cervies

    26 december 2012 om 22:06 andre

    Ik vindt dit verschrikkelijk 2,9% stijging
    Jullie spelletje van stijging van prijzen zal jullie een hoop klanten kosten.
    Een verkeerd zet van telenet belgacom zal niets aanpassen voor bestaande klanten mss beter naar hen overstappen.

    30 december 2012 om 17:08 James

    Spijtig dat er hier in België maar twee spelers zijn of ik was al lang vertrokken… schandalig!

    31 december 2012 om 17:58 Frank

    Is het nog niet duur genoeg! Meer meer meer…

    27 januari 2013 om 21:11 Dimitri

    Daarom dat op 03/02/2013 telenet plat lag….. voor hun prijsaanpassing!!! NIET voor hun ip adres servers of zoiets !!!

    3 februari 2013 om 22:06 johan

    Inderdaad, die prijsstijging vind ik erover.Op den duur krijgt ge schrik dat het jaar om is, want alles wordt toch duurder. Ik zal wel zien wat ik ermee doe. Het kan goed zijn dat ik een goedkopêre shake pak. Ik blijf niet elke keer meer betalen.

    3 februari 2013 om 22:43 René

    telenet moet gaan uit kijken ze ge hier heeeeel veel klanten verliesen
    ben ook aan het zien voor goed koper
    word maar duurdr en duurder
    ben invalide krijg daar een beetje korting maar op een andere manier nemen ze het dubbel terug

    ik denk ook daat telenet

    4 februari 2013 om 07:55 j.linkens

    Basic internet genomen ipv verouderde versie en prime opgezegd. Dat is wat ik deed. Gevolg: besparing van 50 euro pour moi. Daar word ik wel gelukkiger van. Heb er wel zelf voor moeten bellen, maar dat is toch met alles zo?

    4 februari 2013 om 17:38 mamzel

    Ben nog maar pas klant voor internet, vaste lijn en digitale tv. Voor meer info stond op de brief die ik ontving dat ik dat kon vernemen op telenet.be/indexering. Ik heb dit
    geprobeerd, maar mijn familienaam en klantennummer schijnt men bij telenet niet te kennen…….

    6 februari 2013 om 16:02 DYLST WILLY

    ja veel zegen maar wijnieg doen.betalen voor zenders die in je paket zitten waar je niet naar kijkt.zenders die ze er uit smijten en in de plaats sport wat er erg veel op zit veel meer voor die fans van voetbal dan andere dingen.laast twee kanelen weg vroeger had vh1 classik ook verdweenen.ja natuurlijk mag je u abonnement opzegen wat is nu een van all die andere die ze nog hebben toch niets.vragen vragen maar andwoorden vergeet het maar hoe meer geld ze hebben hoe minder de rest.maar o wee als je vergeet je rekening niet te betalen dan krijg je genoeg.klantenservice is dwijlen met de kranen open.klant wat is dat eigelijk in hun ogen? voor ze echt goed boerde bij telenet was je beter bedient kreeg je ook antwoorden had je een mooi overzichtelijk tv gids nu ook niets meer.dingen genoeg voor de telefoon mobiel maar de tv is maar flauw. tcm en all de rest niets anders dan herhalingen.als je naar de gewoone zenders kijkt is het juist het zelfde.en voor andere films te zien moet je betalen. goed dat er nog dvd films bestaan kan ik nog eens genieten van de oude dingen.

    20 mei 2013 om 21:26 daniel

    Ik kan met mijn afstandsbediening niet meer voor of achterwaarts en ook niet op stilstaand beeld zetten??? Er komt ook in de rechterhoek onder een rood doorstreept cirkeltje telkens als ik op deze functies duw? Ik heb dit nooit eerder gehad? Heb ook alle kabels uitgedaan en terug opgestart, niks helpt! Wat kan ik doen?

    20 september 2013 om 20:09 God Michèle