9/7
2012

Check je mobiel verbruik met de Telenet-mobile app (update)

door redactie

Capture Check je mobiel verbruik met de Telenet mobile app (update)

Heb jij halverwege de maand ook geen idee meer hoe veel sms’en je nog kan versturen, of hoe veel data je nog over hebt in je bundel? Vanaf nu check je op een eenvoudige manier je mobiel verbruik met de nieuwe Telenet- mobile app. Hier zie je:

a) het verbruik vanaf de start van je aanrekeningsperiode tot nu
b) hoeveel inbegrepen verbruik je nog hebt voor:
• mobiel internet
• sms
•  en het totale verbruik

De app is beschikbaar voor alle Telenet Mobile-klanten. Je vindt de app in de App Store en de Google Play Store.

********

Update:

Je kan je verbruik ook altijd controleren door: 

- te surfen naar Mijn Telenet,
- een sms te sturen naar het nummer “1963″
- te bellen naar 0800 66 700. 

 Check je mobiel verbruik met de Telenet mobile app (update)

Over redactie

Dit artikel is geschreven door de redactie van de Telenet Blog. Dit is ons venster op de telecomwereld. Een forum met nieuwtjes, opiniestukken, initiatieven, faits divers, onze bedrijfscultuur, … Ook jouw mening lezen we hier graag.

Overige berichten van deze auteur

Aanverwante artikels:

  1. Surf jij al mobiel?
  2. Telenet gaat groen en mobiel
  3. Zorgeloos bellen, sms’en en surfen op vakantie in het buitenland (UPDATE)
  4. Go mobile: je vakantie in je smartphone
  5. Meer weten over Telenet? Check ons jaarverslag!


62 reacties

    It’s not available anymore for the IPhone ?…

    20 juli 2012 om 20:51 DBr

    U schrijft:
    De app is beschikbaar voor alle Telenet Mobile-klanten. Je vindt de app in de App Store en de Google Play Store. NIET DUS!
    Nokia E7-00 Symbian Belle en daar heeft u dus geen app voor.
    Let eens op wat u schrijft, het moet zijn: De app is beschikbaar voor bijna alle Telenet Mobile-klanten. Je vindt de app enkel in de App Store en de Google Play Store voor Iphones en Android phones.

    26 juli 2012 om 13:43 PDR

    Dan klopt de zin toch?
    De app is BESCHIKBAAR voor iedere telenet klant, dat klopt!
    De app is enkel niet te gebruiken door iedereen, maar dat is iets anders :-)

    26 juli 2012 om 20:44 J

    Als ik het goed begrijp is de login voor de app de master of klantenlogin van de hoofdgebruiker. maw als ik zou beslissen om mijn kinderen elk een KING te geven, zij elkaars verbruik kunnen zien op hun smart phone, en zij tevens in bezit zijn van mijn klantenlogin en password.
    Naar mijn bescheiden mening zou de app gekoppeld moeten zijn aan slechts 1 mobiel nummer en dus verschillende accounts onder de hoofdgebruiker.

    27 juli 2012 om 21:27 kristof

    Kan men deze app niet verder ontwikkelen voor gebruikers van HTC titan.
    ik gebruik deze app op mijn medion. en daar werkt hij perfect op. het is een zeer gemakkelijke app.

    14 augustus 2012 om 11:44 fernand deliaert

    Ik denk dat tenenet een van de enige is die nog geen mobile app heeft windows phone 7.
    Dat kan nu toch niet veel moeite kosten om deze app te voorzien voor alle smartphones.
    Ik hoop dat deze er nog komt voor 2013 want altijd inloggen om mijn gsm verbruik te zien gaat me rap tegen steken.

    11 september 2012 om 16:43 Timo

    Bij het aanvragen van de mobile dienst king stelde ik de vraag of er een app is om mijn verbruik te zien, waarop men ja antwoorde. Nu blijkt dit niet zo te zijn voor mijn toestel(nokia Lumia 800). Ik denk dat tenenet ver de enige provider is die nog geen mobile app heeft windows phone 7. Dat kan nu toch niet veel moeite kosten om een app met het verbruik te voorzien voor alle smartphones. Ik hoop dat deze app er nog komt voor 2013, want altijd inloggen om mijn gsm verbruik te zien zal me rap tegen steken. Ik hoop dat er aan gewerkt wordt.

    11 september 2012 om 17:04 timo

    Minimum iOS 4.0 nodig en dat gaat dus niet op een iPhone van de 1e of 2e generatie. Heb zelf een 2g en ik vervang geen toestel dat nog steeds perfect dienst doet, jammer van de app die ik dus niet kan gebruiken. Dit zullen ze bij Telenet niet weten want ja… De meeste iPhone-gebruikers kopen bijna blindelings het nieuwste model:)

    17 september 2012 om 10:25 Kris

    Ik heb ook de lumia 800 en ja wij willen ook deze app!!!

    6 oktober 2012 om 17:32 Swinnen Tim

    Heb HTC Radar en wil deze app ook

    11 oktober 2012 om 15:37 Tom

    klantennummer:942014082

    Beste,

    Ik heb heb een King abbo genomen, maar heb geen andere Telenet producten.

    voor alles wat ik wil doen ivm Telenet, hotspot, verbruik internet en belminuten heb ik een login nodig.

    Dit heb ik echter niet gekregen.

    Hoe kan ik de status van mijn King abbo bekijken?

    Alvast bedankt

    14 oktober 2012 om 20:27 Philip De Coninck

    Is Telenet met een Symbian toestel niet bereikbaar via een bruikbare “m.(mijn)telenet.be” of app ?

    19 oktober 2012 om 21:39 KJLA

    wanneer komt deze applicatie uit voor windows phone?

    20 oktober 2012 om 12:31 louis

    voor de geene die geen smart phone hebben maar wel een king abonnement hebbben hoe kan ik mijn verbruik raadplegen . hoe kan ik weten hoeveel ik nog over heb bij base kon je een smsje sturen en dan kreeg je je resterend bedrag te zien heb ook geen login heb enkel kabel tv van telenet

    24 oktober 2012 om 19:36 kevin

    Is er ook gewoon een nummer waar je kan naar “bellen” om je verbruik te zien, zoals bij de andere providers? Want ik vind dit nergens terug.

    (zoals bij proximus #121# en #120#)

    25 oktober 2012 om 15:42 Deo

    Deze app werkt niet op HTC Titan.
    hij werkt perfect op de medion.
    waarom niet aanpassen naar de htc titan?

    26 oktober 2012 om 12:23 Deliaert Fernand

    Ik heb sinds 2 weken nu een iking abbonement, ben er zeer tevreden over. heb ook de telenet app gedownload. nu was mijn vraag hoe ik kan zien wat k verbruik aan smsjes wat k in het buitenland heb verstuurd? en ik heb 300 gratis minuten bellen, gaat dat van mij 45 euro af? want dat zie ik ook niet zo goed

    Alvast bedankt

    27 oktober 2012 om 21:15 letizia catalano

    Zorg er eens voor dat je die app ook hebt op Nokia

    31 oktober 2012 om 12:56 Sofie

    Ik zit met exact dezelfde issues als Philip De Coninck:
    - Geen telenet login
    - hoe bekijk ik de status van mijn king-abbo?
    (btw: ook een symbian-telefoon dus de app is voor mij ook niet van toepassing…)
    Alvast bedankt voor de info!

    2 november 2012 om 15:28 Anne

    Dag Letizia,

    Voor de 45 € die je betaalt, heb je een bepaalde hoeveelheid inbegrepen minuten en sms’en en data.

    Dit is wat je kan zien op de balkjes in de app. Alle extra verbruik zoals roaming (sms en bellen vanuit het buitenland) wordt als extra kost aangerekend, en krijg je niet te zien in de app.

    5 november 2012 om 18:05 Charlotte

    Ik heb sinds kort de Nokia lumia 610 (een Windows 8 phone) en mij was ook belooft dat ik deze app kon afhalen! Maar dat gaat niet! Ik vind dat hij ook wel voor deze gsm mag komen!!

    14 november 2012 om 15:47 Chloé

    Sinds 2 dagen ben ik KING-abonnee.
    Ik was reeds langer klant bij Telenet voor digitale televisie en internet.
    Ik heb de Telenet Mobile app gedownload maar ik krijg als melding (na het inloggen) “er zijn geen mobiele producten gekoppeld aan uw login”
    Moet ik me zorgen maken ? Waar ligt de oorzaak ? En vooral: hoe wordt dit vlug opgelost zonder nadeel voor mezelf?
    Alvast bedankt

    14 november 2012 om 23:16 Michaël Casteels

    Hoe is het in feite mogelijk? telenet lokt klanten met King & Kong, verkoopt in hun smartshops Windows GSM’s en dat voorzien ze geen app om op zo een telefoon je verbruik te contoleren.
    Dit is een bedrijf als telenet onwaardig.
    Ik ben een klant van het eerste uur, dus zeker niet anti telenet

    15 november 2012 om 15:23 guy

    ik heb king, maar alles staat op naam van mijn ouders. Ik kan dus niet apart een telenet acocunt op mijn app hebben om mijn verbruik te bekijken?

    15 november 2012 om 21:01 herreman stephanie

    Blijkbaar vindt telenet het niet meer noodzakelijk om op deze vragen te antwoorden. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik niet tevreden ben van de “service” die telenet biedt.Ik heb inderdaad dezelfde vraag, hoe kun je als King abonnee checken hoeveel gratis minuten je nog overhebt.

    28 november 2012 om 10:44 Julie

    Beste Stefanie,

    Indien het abonnement op naam van je ouders staat, kan je zelf geen apart Telenet-account creëren. Je kan wel de app installeren en inloggen met de gegevens van je ouders. Je zal dan de verschillende nummers gekoppeld aan het account zien.

    Dag Julie,

    Je kan de app ook downloaden en gebruiken voor je KING abonnement. De app geeft helaas niet weer hoe veel minuten van de 150 je nog over hebt. Je kan wel zien hoe veel euro je al verbruikt hebt.

    28 november 2012 om 12:15 Charlotte

    Is het de ‘sms-manier’ gratis of moet je betalen voor het verzenden/ontvangen van die sms. Ik ben King-abonnee.

    29 november 2012 om 21:46 Miguel

    Dag Miguel,

    Het verzenden en ontvangen van de sms om je verbruik te checken, is gratis.

    3 december 2012 om 10:55 Charlotte

    Hoe zit het met de Windows Phone Community, laten jullie die nog steeds links liggen? Juist hetzelfde als met yelo.
    Dat belooft voor de toekomstige Lumia 920 (wp8) bezitters, het most wanted toestel van 2013!

    17 december 2012 om 00:41 Levi

    Als ik deze app wil downloaden zegt die dat die nudt beschikbaar is in mijn land… ik ben in belgie. Tel geeft wel aldoor aan dat die aan t roamen is …oplossing?

    17 december 2012 om 20:01 guus

    Hallo,

    Eerst en vooral wil ik zeggen dat het idd spijtig is dat er geen windows phone app is van telenet om je verbruik te raadplegen of om Yelo te gebruiken. Hopelijk kunnen we deze in 2013 verwachten (zowel voor WP8 als WP7.8)
    Zelf heb ik een Nokia Lumnia 800 en voor alle Nokia en WP gebruikers bestaat er een app in de Nokia collection genaamd “Verbruiksmonitor” waarop je perfect je verbruik zelf kan instellen (bellen, sms en data) en volgen. Het dataverbruik is echter hetgeen je toestel zelf registreerd en dus niet voor de volle 100% (ik gok 95%) gelijk aan wat effectief op de factuur komt. Dit geeft je echter al een goed beeld of je gratis 1GB dataverkeer bijna op is of niet.
    Hopelijk kan ik hiermee sommigen al vooruit helpen.

    18 december 2012 om 14:07 Mattias

    Beste,

    Ik heb enekel een abbo voor mobile diensten en geen login.
    Hoe kan ik deze bekomen om mijn verbruik in gaten te houden. ?

    Alvast bedankt.

    22 december 2012 om 12:29 Kim

    Gelieve een telenetmobile applicatie te voorzien op Nokia Lumia 800 met windows besturingssysteem. Waarom moet het bij windows zo moeilijk gaaaan terwijl m’n bij APPLe store bijna alle applicaties heeft……..

    25 december 2012 om 02:28 Sedat

    Moet er dan iets speciaal staan in die sms, want ik heb gewoon een leeg bericht gestuurd naar balance check maar ik krijg niets aan.

    26 december 2012 om 18:05 Lore

    Zijn er geen plannen voor Windows Phone? Voor Android en Apple alles wat je wilt maar voor Windows gebruikers… ?

    7 januari 2013 om 12:33 Dj

    klantennummer:947142251

    Beste,

    Ik heb heb een King abbo genomen, maar heb geen andere Telenet producten.

    voor alles wat ik wil doen ivm Telenet, hotspot, verbruik internet en belminuten heb ik een login nodig.

    Dit heb ik echter niet gekregen.

    Hoe kan ik de status van mijn King abbo bekijken?

    Alvast bedankt

    7 januari 2013 om 23:35 Van Nieuwenborgh Gunther

    Ik ben al jaren telenet klant maar ik kan van deze app. Geen gebruik maken omdat ik Windows phone heb. Kan ik ergens klacht indienen tegen discriminatie??

    11 januari 2013 om 09:30 telenet klant

    Dag Gunther,

    je vindt de nodige informatie ivm logingegevens via deze link: http://klantenservice.telenet.be/content/ik-ben-mijn-aanmeldgegevens-voor-wi-free-vergeten-wat-nu

    14 januari 2013 om 10:10 Charlotte

    Beste mensen gaat naar een telenet winkel en vraag daar raad.Ik heb op 2 januari een smartphone gekocht samsung Galaxie S3 en heb ingelogt en mijn verbruik ingesteld en dat werkt prima. Als U geen inlog code hebt kunt U een aanvragen via telefoon bij telenet.Veel succes

    15 januari 2013 om 10:06 Paul Putzeys

    Mijn dochter heeft zoals wij een king abonnement en wil op haar gsm de app voor telenetmobile… nu er zijn meerdere toestellen beschikbaar op hetzelfde telenetadres hoe kan ze de app voor haar eigen gsm nr instellen want er staan enkel het eerste abonneenummer op en geen ander in het lijstje ?

    15 januari 2013 om 15:34 T.

    Hoe koppel je uw telefoon aan uw uw telenet log-in? Wanneer ik de app open en ben ingelogd dan komt er de foutmelding: Er zijn geen mobiele producten gekoppeld aan uw log in.

    Hoe doe je dit?

    16 januari 2013 om 13:37 JV

    Kan Charlotte ons nu eens laten weten wanneer die telenet mobile app (en Yelo app) beschikbaar zal zijn voor Windows phone? Ik heb mijn Nokia Lumia 800 gekocht via Telenet dus zou ik die apps toch moeten kunnen installeren!

    12 februari 2013 om 15:15 Rik Wauters

    Ik heb een king abb besteld enkel voor mobile internet , dit ga ik gebruiken via mijn laptop en usb modem.
    Bestaat er voor windows een programma om het verbruik na te kijken ? (geen smartphone in het bezit enkel laptop)
    Met vriendelijke groeten,
    Michielsen Werner

    12 februari 2013 om 15:32 Michielsen Werner

    Beste Werner,

    Er bestaat geen speciale applicatie om het verbruik van KING via Windows te controleren. Via Mijn Telenet (www.telenet.be/mijntelenet) kan je wel je verbruik in real-time nakijken.

    13 februari 2013 om 15:04 Charlotte

    Ik heb ook nokia Lumia 820 (windows phone). Het is toch niet normaal dat wij deze app niet hebben, net zoals telenet Yelo app. Die zouden wij ook moeten kunnen gebruiken! Doe er aub snel iets aan Telenet..

    15 februari 2013 om 13:43 Martijn

    Ik zie hier idd een gehele grote vraag naar windows 7 users voor yelo en king/kong abonnement app.

    Ik kan alleen maar zeggen dat deze mijn steun en stem krijgen :)

    17 februari 2013 om 01:35 Andy

    Beste Windows Phone gebruikers,

    Er wordt aan een app voor Windows gewerkt en in de loop van dit jaar zullen we met een oplossing komen.

    18 februari 2013 om 16:11 Charlotte

    Zie je bij deze app enkel het verbruik van je mobiel verbruik of zie je ook welke diensten je gebruikt hebt? zoals bv Viber, WhatsApp, gmail, hotmail…

    21 februari 2013 om 16:02 Bert

    ik kan prime kijken maar geen tv kijken en ook g
    een opnames voor de update kon alles bekijken
    ik heb windows 7 64-bits en google

    18 maart 2013 om 21:02 willy

    Beste
    Ik ben sinds een paar dagen mijn telenet-mobile (verbruik opvolging) perongeluk gewist en nu kan ik het niet meer vinden hoe ik deze terug kan installeren kunt u mij daar bij helepen en zegen ik deze juist moet terug instaleren dank u

    19 april 2013 om 12:00 trap Jean

    Ik hoop als lumia 620 bezitter echt dat de WP app er aan komt.

    19 april 2013 om 23:07 jens samson

    Je kan sms’en naar 1963, lijkt leuk, maar wat precies moet er in die sms komen?
    En dan zou je ook nog zeker moeten zijn dat de sms kan verstuurd worden.

    10 mei 2013 om 18:50 Karen

    Als er binnen de maand geen Windows app komt stap ik over naar Belgacom die de Windows phone users niet in de kou laat staan. Zelfde verhaal voor de Yelo app.

    13 mei 2013 om 20:24 Guy

    Heb app geinstalleerd eergisteren maar tot nu toe geeft hij alleen maar de melding dat hij mijn gegeven (en die van mijn vrouw) niet kan tonen en dat ik later nog eens opnieuw moet proberen ???? Hebben beiden KING

    22 mei 2013 om 16:59 Danny

    wat moet ik sturen naar 1963 om mijn belwaarde te checken? alvast bedankt

    26 mei 2013 om 11:36 alex

    Ik lees hier veel dat die app niet lukt voor een Windows Phone . Ik heb ook een Lumia 800 , en bij mij lukt da toch.

    7 juni 2013 om 15:22 sven

    Beste ik kan niet meer aan loggen in de app in iOS 7 beta.
    Dit ter informatie :)

    13 juni 2013 om 19:19 Jurgen

    :( nadat ik de handel download en inlog, verschijnt de mededeling dat er een fout is opgetreden. nog steeds geen enkele weet van hoeveel ik verbruik.
    Ik ben nieuw bij telenet en sloot een king af, zou toch graag weten wat ik uitgeef in een maand en aan wat…

    3 juli 2013 om 21:35 vdr

    Jammer maar het werkt niet meer. Gebruik de app al heel lang maar nu al meer dan een maand wil hij precies geen update doen. Krijg dan de melding :”Gelieve later nog eens te proberen” maar dat helpt niet. Wat wel helpt is de app deïnstalleren en opnieuw er op zetten en dan zie ik wel mijn recentste gegevens. Toen ik naar klantendienst belde konden ze me daar niet helpen omdat de app niet door hun wordt gemaakt. Ze raadde aan het op facebook te zetten…. mmhhh

    14 augustus 2013 om 10:31 Tomas Lerno

    Telenet is een klote instelling…!!!!! Wij hadden de afrekening niet in de bus gehad en brachten hen daarvan op de hoogte. Op 23 augustus 2013 valt een copie in de bus met meteen daarbij gevoegd de betaling voor de volgende maand die maar tegen 6 september dient betaald te worden. Het bedrag waar staat onmiddellijk te betalen voert mijn echtgenote onmiddellijk uit, dus op 23 augustus. De verrichting door de bank wordt altijd de dag nadien ingeboekt. Ons allen bekend. Omdat de 24ste een zaterdag blijft dat kennelijk nog ergens ‘hangen’. Deze morgen krijgen wij een bericht dat onze beide telefoons zijn afgesloten. Begrijpe wie kan…. Van zodra mijn ‘afbetaling’ van mijn I-Phone, waarvan ze nu dankbaar gebruik maken, ten einde is, verhuis ik terug naar mijn oude stal, Proximus, waar ik voor 2/3 van het huidige bedrag van mijn abonnement, zo veel en zo lang mag bellen als ik wil….

    26 augustus 2013 om 09:23 jean-marie bolle

    Onder Ios 7 werkt de app niet meer. Enig idee wanneer update klaar?

    19 september 2013 om 19:48 Tom

    Wordt deze aangepast voor ios 7, want hij werkt niet meer

    21 september 2013 om 15:09 Dries vd