26/7
2012

Ben jij een KING? Of toch liever een KONG? (update)

door Inge Smidts

Update: Vanaf 22 oktober kies je als Telenet-klant welk voordeel je wilt bij een KING of KONG abonnement. Ofwel krijg je het prijsvoordeel van €5 of €20, ofwel een smartphone al vanaf €1. Kies je voor het laatste, dan krijg je dus niet alleen een straf tariefplan, maar ook een smartphone waarmee je zorgeloos aan de slag kan.

Eerder al zorgden we voor een update van het aantal belminuten en de hoeveelheid data. Daarover lees je hier meer.

*************************************

Vind jij mobiele abonnementen vergelijken soms ook een heel gedoe? Vanaf vandaag maken we het je gemakkelijk bij Telenet. Ons aanbod wordt vereenvoudigd naar 2 tariefplannen: het grote KING, of het grootste KONG. Voor KING betaal je maandelijks 20 euro. Daarvoor krijg je: 150 belminuten, 10.000 sms en 1GB data.  KONG kost per maand 70 euro en bevat 2000 minuten, 10.000 sms en 2GB data.

Extra prijsvoordeel voor trouwe klanten
Maar we hebben nog extra goed nieuws voor je! Heb je al televisie, internet of vaste telefonie van Telenet? Dan krijg je €5 en €20 korting. Zo betaal je dus nog maandelijks €15 voor KING, en €50 voor KONG.  

Ben je al mobiele klant bij Telenet?
Dan krijg je automatisch 25% meer belminuten en sms’en inbegrepen in je abonnement. Klanten die vandaag al een abonnement van 15€ of 20€ hebben, worden in de komende maanden automatisch overgezet naar het nieuwe KING tariefplan.

Naast KING en KONG behouden we een derde optie: “Prijs volgens Verbruik”(Walk & Talk 0). Met dit abonnement betaal je louter je verbruik. Ook deze prijzen staan zeer scherp: €0,15/min, €0,10/sms en €0,10/MB.

Doe de test en bespaar!
Wie nu wel erg benieuwd is of hij op zijn mobiele factuur kan besparen door over te stappen naar een van de nieuwe formules, kan dit snel en handig nagaan via onze simulator. Je geeft aan de hand van een recente mobiele factuur je aantal sms’en, minuten, megabytes en prijs in en de simulator berekent hoe veel je kan besparen op je huidige mobiele factuur.

Capture1 Ben jij een KING? Of toch liever een KONG? (update)

 Ben jij een KING? Of toch liever een KONG? (update)

Over Inge Smidts

Inge Smidts leidt sinds oktober 2010 als Sr Vice-President Residential Marketing alle marketing(communicatie)-activiteiten voor de residentiële markt. Ze is ook verantwoordelijk voor de uitbouw van het Telenet-merk bij deze doelgroep.

Overige berichten van deze auteur

Aanverwante artikels:

  1. TVB, een dominante TV-speler en toch zeer innovatief
  2. Bye bye Hong Kong, hello South Korea
  3. Software update HD Digibox en HD Digicorder
  4. Minister Lieten, Hong Kong wacht op u
  5. DAG 0: Hello Hong Kong


38 reacties

    een jaar geleden werd mij telefonisch meegedeeld dat, indien ik zou overstappen naar digitale tv én internet, alle klanten over enkele maanden ongelimiteerd zouden kunnen internetten… ik (wij) wachten nog steeds ! Oh ja we kunnen dat wél, zij het mits een extra betaling per maand ! -ze hebben dus “niet” gelogen- dat is telenet

    26 juli 2012 om 12:24 jorgy

    Beste Inge,
    Allereerst veel succes met je abo aanpassingen voor mobiel.
    Als je me goed nieuws te melden hebt via email, laat het dan goed nieuws zijn.
    Wat verandert dit voor mezelf: mobiele klant die data blokkeert op zijn abo, maar het wel gefactureerd krijgt? Om eerlijk te zijn : niets.
    Misschien kan je dit berichtje delen met je andere residentiële markt collega’s. Als bestaande klant (sinds 2000) stel ik vast dat mijn maandelijks bedrag enkel dient om nieuwe afnemers over de streep te trekken.
    Met vriendelijke groeten.

    26 juli 2012 om 12:38 alain

    Sorry maar jezelf de goedkoopste noemen en niet meer data aanbieden dan Mobile Vikings vind ik toch een grove leugen. Ik ben blij met mijn andere producten van Telenet, maar jullie moeten toch iets meer je best doen om mij voor mobiel ook Telenet te laten kiezen.

    26 juli 2012 om 13:14 Lander Foquet (@lfoquet)

    Hoe zit het nu juist met een Walk&Talk iPhone 45 abonnement? Ik begrijp dat er in oktober een aanbod wordt gedaan om de restwaarde van de telefoon te betalen, indien men van operator wil veranderen (dit is fair maar wordt ook verplicht door de wet)… Er van uitgaand dat ik Telenet klant blijf; wordt het W&T45 omgezet naar de King formule en betaal ik vanaf dan €15? Of blijf ik €45/md betalen en krijg ik enkel meer belwaarde en meer SMS’s (en geen extra mobiele data)?

    26 juli 2012 om 13:36 Mario B

    Ik vind het alleszins een schande. 2 maanden geleden kreeg ik een brief van Telenet om mijn mobiel abonnement te verlengen. Als cadeau voor mijn trouw als klant kreeg ik opnieuw een gsm aan 1 euro. Voor 45€ mag ik 338 minuten bellen OF 563 sms’en versturen. Daarboven krijg ik een luttele 300MB dataverkeer. Nu komt men met abonnementen af die een veelvoud bieden en bovendien maar 5€ meer kosten dan wat ik nu betaal? Sorry maar ik vind het achterbaks om eerst klanten hun abonnement te laten verlengen. Telenet maakt me niet wijs dat er 2 maanden geleden nog niets bekend was over de nieuwe abbonementen!!! Op de klantendienst zei men dat ik niet kosteloos kan overstappen omdat ik een telefoon heb gekregen voor 1€. Hoewel dat in mijn ogen een cadeau is? In ieder geval zal ik niet aarzelen om al mijn producten (internet, tv en tel) bij Telenet weg te halen. Het mobiel abonnement laat ik dan maar met tegenzin doorlopen met oog op Mobile Vikings binnen 22 maanden!

    26 juli 2012 om 17:15 Stef Hermans

    je zou al es beter beginnen met te zorgen dat jullie overgeprijsde rommel werkt…

    26 juli 2012 om 17:32 Tino Sap

    Proficiat Telenet,

    De laatste maanden is Telenet zijn concurrentie positie sterk aan het verbeteren. Sinds kort surf ik elke dag via homespot, ik vind dat geweldig dat ik tijdens de middagpauze hier op het werk even helemaal vrij kan surfen. Een paar maanden geleden werd mijn internetverbruik plots zomaar zonder limiet! Wat een luxe met drie bijna volwassen kinderen. Ik kan mij ook nog herinneren dat in de beginjaren er een pakket uitkwam dat goedkoper was dan het mijne, ik na een telefoontje zomaar dat pakket kreeg en mijn verbruik stond ineens op nul. Dat was sterk! Denk daar nog maar eens goed over na over zulke dingen Telenet, want dat is iets zeer simpel en eenvoudig en kost jullie nauwelijks iets en ik ben het als klant nog steeds niet vergeten na al die jaren. Dit is sterker dan 100 milj euro reclame budget.
    Vandaag krijg ik een mail persconferentie om 11uur. Ik dacht wat nu, het zal die digitenne zijn zeker, die interesseert mij nauwelijks. Ik was wel nieuwsgierig dus om 11 uur even naar de website maar daar waren blijkbaar werken en de link kon ik ook niet bereiken. Hum dus 10 na 11 nog maar eens geprobeerd en ja daar was de persconferentie! Aankondiging van king kong en terloops verteld Mvr Inge Smidts langst haar neus weg dat er ook nog een app is om je verbruik te controleren! Daar ben ik al jaren naar op zoek. Er zijn natuurlijk wel alternatieven zoals dataman, maar een app van het bedrijf zelf lijkt mij betrouwbaarder. Klanten worden automatisch overgebracht naar King of Kong.
    Dit is een donderslag bij heldere hemel ik dacht dat het morgen maar ging onweren.

    26 juli 2012 om 19:26 Evert Thomaes

    Ik ben al jaren trouwe klant bij Telenet voor Internet, telefoon en DTV maar voor een GSM abonnement zullen ze wel uit een ander vaatje moeten tappen, noch King noch Kong kan mij bekoren. Bij Mobile Vikings kan je voor 15€ veel beter de maand rondkomen met mobiel internet (2 GB) en die 15€ kan je de maand er na nog tot de laatste euro verder opgebruiken. Je overbrugd meer dan 1 maand met 15€ en meer data met Mobile Vikings.

    26 juli 2012 om 19:32 Wim Exelmans

    Wattafack aan alle haters ze…
    Mobile Vikings allemaal leuk enzo, maar voor iemand die veel belt is MV shit… De vreselijkste beltarieven anywhere…
    Dit zagk ni aankomen and I’m pleasantly surprised, een van de dagen hoogst waarschijnlijk overschakelen.

    26 juli 2012 om 22:11 CW

    Ik heb 2GB data, 80 belminuten, 2000 sms en elke maand 10MB internet voor europa die je kan opsparen tot 100MB en dat voor 20€/maand Ik blijf bij mijn Generation connect van Proximus.
    Dus nog iets meer jullie best doen als je jezelf de goedkoopste wil noemen ;)

    27 juli 2012 om 09:12 Xavier

    How exactly do you go about changing your wifes p*mus telephone account into a King account? you say 5 minute procedure but now been 1 hour at it and getting nowhere other than extremely frustrated – shop interface is atrocious

    27 juli 2012 om 22:04 Paul

    KING/KONG GEKLOPT.

    Straffe deal heb jij! Wil je ons een kopie van je factuur sturen? Misschien kunnen we er iets van leren.

    Hoezo jullie zijn de goedkoopste?
    Generation Connect hierzo. :)

    29 juli 2012 om 21:15 Steyn

    Ik ga toch overschakelen.Al jaaaaren klant bij proximus en betaal het dubbele voor 60′ bellen, onbeperkt sms en slechts 250 MB internet. Gebruik het allemaal weinig, dat wel, vandaar dat ik ga voor 15 €/maand. Vette deal voor de gemiddelde gebruiker. Proximus heeft op al die jaren nog bijna niets gedaan om zijn prijzen te rechtvaardigen.En als je belt om iets te vragen zijn ze daar niet beter dan bij telenet, want ja, idd, dàt kan bij telenet beter…

    31 juli 2012 om 12:57 brigitte

    @Xavier, het duurste tarief van Mobile Vikings om te bellen is 24 cent, Generation connect 25 cent, dus niet echt goedkoper?
    + een uur gratis bellen naar anderen met Mobile Vikings.
    Heb zelf geen van beide voor alle duidelijkheid.

    2 augustus 2012 om 09:23 Bart

    KING/KONG GEKLOPT.

    Straffe deal heb jij! Wil je ons een kopie van je factuur sturen? Misschien kunnen we er iets van leren.

    Ik ben Mobile Vikings,

    + voor Mobile Vikings:
    De gratis bundel (internet, sms’en en 1 uur gratis bellen per dag tussen Mobile Vikings) blijft 1 maand geldig na elke herlading.
    Het belkrediet blijft 6 maanden geldig na elke herlading, ook voor andere kosten. (zoals bv premium SMS, bellen en sms-en in/naar het buitenland, …..)
    + flexibiliteit, +klantvriendelijkheid, +klantendienst, …..

    - voor Telenet:
    Het ongebruikte belkrediet is niet overdraagbaar, en de andere kosten. (zoals bv premium SMS, bellen en sms-en in/naar het buiteland, …..) komen bovenop het maandelijks bedrag.

    DUS……

    3 augustus 2012 om 13:36 Rudi

    Ik zou niet weten wat ik in het tijdperk van Whatsapp, Skype, Chaton en socialmedia op mijn smartphone met 10.000 of meer SMS’jes moet. SMSen is zo jaren 2000. Telenet kan als internet aanbieder beter beginnen met bijv 1gb data te geven ipv die waardeloze SMSjes. Misschien eens handig om bij de buurlanden te kijken wat daar aangeboden wordt tegen welke bedragen. Ze leren daar nog wat van denk ik.

    Mijn tip: Biedt 2 abo’s aan waarin ALLES maar dan ook ALLES zit. bijv een abo van € 30,- en € 60,- waarvan het ongebruikt bedrag 3 maanden overdraagbaar is. Eens kijken hoeveel klanten men erbij krijgt.

    Dit is mijn uitspraak. Hiermee moet u het doen.

    10 augustus 2012 om 14:48 Alex

    Sterk aan het twijfelen maar ik blijf toch bij Mobile Vikings, door het feit dat de belwaarde overdraagbaar is én dat je je belwaarde ook kunt gebruiken voor bellen en sms’en in het buitenland, verbruik ik gemiddeld 10,59 eur per maand.

    Spijtig dat de kwaliteit van het Base-netwerk zo ondermaats is. Moest King 10 eur per maand kosten, dan was ik verkocht.

    14 augustus 2012 om 20:51 Sabrina Carlier

    @ Lander: ik zit ook bij Mobile Vikings maar daar heb je inderdaad 2GB ipv 500MB maar gebruik jij dat allemaal. Bij Mobile Vikings kan je wel anderhalf uur minder bellen dan bij King. Dus ik vind dat ze hun wel degelijk de goedkoopste mogen noemen en overweeg om over te stappen naar King.

    22 augustus 2012 om 13:11 Christophe Vermeire

    Ik bel met mijn gsm (Walk en talk 15) en gebruik mobiel internet op mijn laptop (Connect en Go). Dus alvast 2 SIM kaarten Moet ik nu telkens een SIM kaart gaan versteken om voluit van KING te genieten? Waarom per nummer en niet per klant?

    29 augustus 2012 om 16:39 Jos Van Bragt

    allegoed maar ben al en maand aan het wachten op mijn king kong abonement heb en bevestging gehad heb gebeld na twee weeken ze zuwenden die zelfde dag nog terug bellen maar ben mog aan het wachten aan aan mijn telefoon mijn baard is onder tussen langer dan mijn haar

    1 september 2012 om 08:32 jan

    u zendt een folder met prijs 12,40/m en 41,32/maand
    bij dit bericht staan andere prijzen
    wij zijn bereid king te nemen aan de voorgestelde voorwaarden van 12,40- alleen king
    wat gebeurt met onze mobiel abonnement bij proximus? lossen jullie dit dan op ? dus wij overwegen ocer te stappen na voorstel door u gemaakt

    5 september 2012 om 17:20 crevits willy- willems anne

    Jaren klant geweest bij proximus en nooit problemen wat betreft ontvangst of ondersteuning van gsm diensten MAAR duidelijk niet de goedkoopste. Uiteindelijk overgestapt naar base en idd goedkoop mr vaker ontvangstproblemen en geen ondersteuning van meerdere gsm diensten. Ik heb me nu op king gewaagd maar ondertussen meer dan een week en nog steeds niet gelukt. Ze zouden op antwoord van base wachten en ik zou binne 48u (ondertussen 4 dagen verder) antwoord krijgen. Ik hoop alleen dat het geen vaak voorkomend fenomeen is wat ontvangst van telenet betreft maar heb het nog niet kunnen testen. Eens zien wanneer we overgeschakeld gaan geraken….

    9 september 2012 om 10:20 Bahar

    Ben al 12 jaar klant bij telenet, alles werkt perfekt en zeer snel , alleen vind ik het niet kunnen dat ik mijn sim kaart niet kan delen voor mijn iphone en ipad, en dit in zo’n techno wereld waar alles kan ???, Voor mijn ipad een aparte sim kopen en 5€ voor 200Mb??? kom nou !

    3 oktober 2012 om 08:48 Philip

    Ik ben er van overtuigd dat telenet nooit op kan tegen de krantvriendelijkheid en snelle hulp bij mobile vikings. Dit is misschien op dit moment wel het grootste pluspunt van mobilie vikings tov alle andere aanbieders. Ook zijn hun tarieven uiterst doorzichtig.
    Ik doe met mobile vikings amper 10 euro per maand op en ik bel veel. Hoe komt dit? wel je belt meestal (gewone particulieren) met familie. Die hebben bij mij allemaal mobile vikings. Daarboven komt nog eens dat mobile vikings zeer goed is ingeburgerd bij mijn vrienden. (wat mij ook vele gratis herladingen heeft opgeleverd :-) )

    Het goedkoopst bel je in een Viking Community :-)

    4 oktober 2012 om 14:01 Joris

    Handig overzichtje gevonden via http://promo-code.be/telenet-kingkong/

    Binnenkort kan ik mijn andere abo opzeggen en stap ik over naar kong!

    8 oktober 2012 om 08:42 Yves

    Ik ben van plan om over te schakelen naar telenet king , ik gebruik nooit internet via de gsm , enkel bellen en sms , dus lijkt die wel iets ,
    Ik heb nog een vraag mss weet iemand het antwoord wel ,
    Ik heb een serieuze hekel aan voice mails , kan je bij de KING de voice mail volledig uitschakkelen zodat je daar geen last van hebt en dat je gsm dan ook automatisch langer belt zoals bij proximus ??

    12 oktober 2012 om 18:25 Jim

    Ik ben zelf overgeschakeld vam mobistar (My 15+ 15 euro aan internet) 15 euro belwaarde en 750mb internet daar betaalde ik gemiddeld 32 euro per maand voor. Nu betaal ik 15/maand en 1 gig en 150 belminuten. Dus dat is een hele verbetering. En ik wil het slechte netwerk van MV niet! Telenet is goed op weg!

    22 oktober 2012 om 12:38 Bramo.

    Die 5€ korting voor telenetklanten is er toch al even ?

    22 oktober 2012 om 18:40 brekson

    Ik vind het wel spijtig dat diegenen die nu een King of Kong abon. nemen er een smartphone bij krijgen. Ik zelf heb pas een King ab. en kom weer te laat voor een smartphone…

    22 oktober 2012 om 20:29 Lutgart

    En wat gaan jullie doen voor de walk en talk 30 klanten ? wij blijven toch nog in kou staan met onze 200 mb mobil internet ?????

    Dat mag toch zeker 500 worden hoor !!!

    22 oktober 2012 om 21:33 kristof

    Ksnap jullie problemen niet haha..heb zelf een king abbonement, super blij mee!!! Ieder zijn eigen mening ma telenet hoeven jullie niet af te breken ;)

    4 november 2012 om 19:35 Letizia

    Onlangs nog verschillende kanalen gezocht voor mobiel internet en Mobile Vikings kwam daar toch de goedkoopste uit. Enkel Data 2GB = 12 euro, en voor een abonnement met berichten en belminuten = 15 euro, en dat ook terwijl het Mobile Vikings netwerk overal subliem werkt. En trust me, ik zit tewerkgesteld op locatie in het hol van pluto!

    Verder ben ik zelf klant van Telenet voor telefonie en internet maar zoals bij alle verdeleres buiten Mobile vikings zijn de prijzen te hoog.

    En wil zeker niet overschakelen naar telenet mobiel internet want afgeleide van sommige internet problemen in het verleden werd ik bijna altijd door onbekwame personen behandeld die gewoon een standaard routine overlopen. Bij Mobile Vikings weet ik dit nog niet aangezien ik daar nog geen problemen heb gehad! ;-)

    Ieder zijn eigen keus natuurlijk maar je kan gewoon niet discusieëren over de de prijs/aanbod dat Mobile Vikings levert het als de beste uitkomt. Nu nog.
    Daar zal wel verandering in komen als de grote providers het eenmaal doorhebben met de kleine concurrentie!

    8 november 2012 om 02:34 Mike

    Maak een junior KING! Ik heb maar 75 minuten nodig en 10 smsjes per maand.
    500MB internet voor 9€ dan teken ik direct. Is dit geen gat in de markt?
    Er zullen dan nog veel mensen volgen, denk ik.
    Peter

    23 november 2012 om 13:50 Peter

    Ik ben blij dat ik een king-abonnement heb maar…mijn sms-jes worden soms dagen nadien pas afgeleverd :( Een werkpunt voor Telenet! Iemand nog deze ervaring gehad en vooral, wat doet Telenet eraan?

    26 november 2012 om 06:54 David

    Ik ben overgeschakeld van proximus naar king van telenet ik ben heel blij met de gratis smsen en het belkrediet dat je krijgt .
    Maar ik ben totaal niet tevreden met de mobiele data heb bijna nergens verbinding of valt na een bepaalde tijd uit .

    3 februari 2013 om 15:49 Femke

    ufujfk

    23 maart 2013 om 18:43 yassine

    heb sinds kort king…en denk er sterk aan om terug naar mobile viking te gaan.
    vooral de “extra kost” is om te lachen.
    zit gemiddeld aan 50euro “verbruik buiten tariefplan”
    ok,ik zit vaak int buitenland(internationaal chauffeur) en gebruik vooral het internet dan.

    mijn roaming verbruikt is het zelfde als toen ik mobile viking had,enkel betaal ik nu +-70euro ipv 15euro….

    13 april 2013 om 08:48 jan moors

    Opgelet met verkoop King en Kong koppelverkoop , je kan een smartphone aankopen aan een gunstige prijs bij het afsluiten contract. Belcompagny Geraardsbergen, contract getekend en voilà…2 weken later vertoont de Nokia Lumia veel problemen, Belcompagny stelt dat telenet verantwoordelijk is, telenet stelt Belcompagny verantwoordelijk. Ontvangst Belcompagny Geraardsbergen bij klacht onbeleefd, onprofessioneel en marginaal. En maar naar Belcompagny Aalst 25km verder, super ontvangst. Toestel gaat voor controle 2 weken ontnomen worden, men krijgt een oud toestel in vervanging , geen smartphone. Dus geen mobile internet ter beschikking gedurende 2 weken… Na 2 weken toestel terug, volgens de vaststelling ‘ hersteld’, nu 2 maand later opnieuw een toestel die uitvalt, onbereikbaar is… Er heeft geen enkele herstelling plaatsgevonden, ik denk dat het toestel ergens 2 weken gerust heeft alvorens opnieuw aan de klant te bezorgen.

    7 september 2013 om 11:15 De Leye Peter