13/7
2011

Prijsaanpassing internet en kabelabonnement

door Inge Smidts

Voor het eerst sinds 2007 past Telenet de prijs aan van een aantal internetabonnementen. De aanpassing gebeurt vanaf 16 augustus. Vanaf 9 oktober verandert de prijs van het kabelabonnement. Dit gebeurt voor het eerst sinds 2009.

Waarom een prijsstijging?
Telenet investeert continu in netwerk, innovaties en klantenservice om de beste diensten te kunnen aanbieden aan haar klanten. Die kwaliteit en service willen we blijven bieden en nog verbeteren. Door een toename van de kosten de voorbije jaren moeten we onze prijzen echter aanpassen.

Wat betekent dit concreet?
Internet
- Een aantal internetprijzen verhogen met € 1,19 per maand.
- De prijs van een aantal abonnementen verandert niet. Ook de prijs van de nieuwe abonnementen die we lanceerden op 27 juni verandert niet

Kabelabonnement
- De prijs van het kabelabonnement stijgt met maximaal € 0,55 per maand.
- De auteursrechten stijgen maximaal € 1,17. Dit in Brussel door de gelijktrekking met Vlaanderen.

Meer info?
We sturen een brief naar onze klanten met wat dit voor hen betekent.
- Ze kunnen voor alle details ook terecht op www.telenet.be/mijntarief
- Voor een algemeen overzicht zijn er ook de onafhankelijke websites van de overheid: www.bestetarief.be en www.prijsbarometer.be
- De algemene voorwaarden van Telenet zijn terug te vinden op www.telenet.be/algemenevoorwaarden

 Prijsaanpassing internet en kabelabonnement

Over Inge Smidts

Inge Smidts leidt sinds oktober 2010 als Sr Vice-President Residential Marketing alle marketing(communicatie)-activiteiten voor de residentiële markt. Ze is ook verantwoordelijk voor de uitbouw van het Telenet-merk bij deze doelgroep.

Overige berichten van deze auteur

Aanverwante artikels:

  1. Software update: probleem OK-knop opgelost
  2. Telenet blijft investeren in de toekomst en onthult nieuwe generatie internet
  3. Wat er vandaag allemaal verandert
  4. Meest voorkomende foutmeldingen op digitale tv
  5. Meer info en details over het YouTube streaming probleem


32 reacties

    Wat moet ik doen om mijn abonnement op te zeggen?

    13 juli 2011 om 10:37 raf__

    @raf__ aangetekend schrijven sturen. Formulier kan je op de website vinden. Raar hé, klant worden kan telefonisch, opzeggen met veel moeite via aangetekende zending.

    13 juli 2011 om 11:02 customer

    Belgie is nu al bij de duurdere landen qua internet, telefonie, … Toch zijn de limieten hoger, bandbreedtes minder, … Winst is de enige belangrijke factor, al de rest is uitleg

    13 juli 2011 om 11:12 pol__

    Een grote schande. Hopelijk kan Quickie hier iets aan doen!

    13 juli 2011 om 11:18 marc__

    Bedankt Telenet, na de vele problemen met YouTube, het limiteren van protocollen terwijl ik reeds meer dan 100 euro per maand betaal nu ook nog eens onterecht mijn grootvader op stang zitten jagen met kosten en afsluiting (klantendienst bevestigd dat alles correct betaald is) nu deze prijsstijging.

    Ik wil geen voetbal, ik wil niet meer betalen omdat jullie voetbal willen. Ik weiger nog te betalen voor een bedrijf als dit.

    In september mag u mijn opzegbrief aangetekend ontvangen. Ik ga wel naar een ISP die geen roofprijzen durft te vragen en wel alles eerlijk en vrij doorstuurt naar de klant.

    Wat is jullie volgende grap? Betalen voor elke website die niet van Telenet of een van jullie partners is?

    13 juli 2011 om 14:39 Ward

    idd werkelijk schandalig! Alsof het nog niet duur genoeg is en ze nog niet genoeg winst maken ! Ze willen altijd maar MEER en MEER !
    Ik erger mij al heel de dag aan die brief die ik vanmorgen in mijn brievenbus vond!

    13 juli 2011 om 14:57 kim

    “Telenets bedrijfswinst voor het boekjaar beëindigd op 31 december 2010 bedroeg € 344,5 miljoen, een stijging met 15% ten opzichte van € 298,5 miljoen voor het boekjaar beëindigd op 31 december 2009.” …
    Bron: Jaarrekening Telenet Group Holding

    Netwerk en innovaties? Traffic Shaping is niet meteen een verbetering maar eerder toegeven dat het netwerk niet goed is op dit moment, om nog maar te zwijgen over de onbestaande uploadsnelheid. De ‘uitvindingen’ van telenet zoals mijntelenet liggen er meer uit voor onderhoud dan dat het beschikbaar is of bevatten fouten (Yelo wachtwoorden probleem, problemen gsm netwerk en simkaarten,… De problemen met youtube met de geweldige telenet oplossing: gewoon in lagere kwaliteit kijken ipv dat telenet zijn netwerk wat beter op orde maakt. Dat het bedrijf dat iedereen digitale tv in HD kwaliteit probeert te slijten zoiets durft zeggen..)

    … en dan de klant maar laten betalen natuurlijk.

    13 juli 2011 om 14:59 kim

    Allen, lees artikel 17.2 van hun Algemene Voorwaarden maar eens na. Hierdoor heb je als klant het recht om volledig kosteloos je overeenkomst op te zeggen (als je getroffen bent door de prijsstijging uiteraard).

    13 juli 2011 om 16:31 DB

    k heb al het nodige gedaan en ben van abonnement gewijzigd.
    Nooit heeft telenet iets gedaan voor de klanten die destijds nog 10.000bfr betaalden voor hun aansluiting…trop is teveel.

    13 juli 2011 om 17:23 leslie

    “om mij de beste diensten te kunnen aanbieden” – ik hoef al die peptalk niet – en ook hun vriendelijke groeten, hoef ik niet ! werkelijk schandalig hoe de bedrijven ons leven en onze portemonnaie in hun klauwen hebben – zij zijn enkel en alleen op groot geld uit (nooit genoeg) – hun rijkdom begint dat van hele naties te overstijgen – wat mag dat op termijn voor nog grotere gevolgen hebben – hoe ‘vrijer’ de markt, hoe onvrijer de burger !

    13 juli 2011 om 17:31 christine

    Beste(?)provider,
    Waarom is het Kabelabonnement verschillend per regio?
    vb. te 9090 MELLE €10,62 en wordt €11,13
    8301 HEIST a/z €11,47 en wordt €12,02
    Idem voor de Auteursrechten?
    vb. MELLE €2,71 wordt 2,95
    HEIST a/z €2,93 wordt 3,18
    Graag uw antwoord met motivatie

    13 juli 2011 om 17:34 Ivan TIELLIU

    Iemand al eens gekeken naar de prijs waarmee de kabelkosten omhoog gaan? Maximum €1.72 meer of minder maakt nu toch niet zoveel uit! Indien het netwerk op deze manier verbeterd wordt, meer glasvezellijnen bijvoorbeeld, wil ik gerust een beetje meer betalen.

    Ik zeg niets over de hoge prijzen, die inderdaad veel te hoog zijn, maar deze zijn in vergelijking met vorige jaren hard gedaald t.o.v. de bandbreedte die zeer hard gestegen is.

    13 juli 2011 om 17:53 Roel

    heb medelijden met de mensen in het callcenter die het weer mogen uitleggen…

    13 juli 2011 om 18:08 wim

    hoe vrijer telenet (en consorten) – hoe onvrijer de burger – deze mensen zijn enkel en alleen op geld uit – normen en waarden zijn hen vreemd – gevaarlijk volkje

    13 juli 2011 om 18:32 christine

    Aankondiging prijsverhoging, en al een halve dag panne. Uhmm, geen Tv == geen betaling?

    13 juli 2011 om 21:37 Bart Teirlynck

    En dan nog te zwijgen van de oude films van de jaren 70 en 80 die ze bij Prime Film dezer dagen terug uitzenden, Short Circuit 2, Blue Thunder, Iron Eagle, Dirty Harry, Death Wish, River Edge, Batteries not Included, Revenge of the Nerds, Great ball of fire, Less than zero… en nog zoveel meer.
    Daar betaal je dan ong. €25 per maand voor.
    Het is precies crisis bij Telenet sinds hun voetbalcontract.
    De klant is weer de dupe.
    Misschien tijd om die prime handel op te zeggen.

    13 juli 2011 om 22:53 John

    dus 2 weken geleden lanceren jullie een nieuwe internet formule van 25€ (20Mbps 50GB) en nu gaan jullie mn oude comfortnet (15Mbps 50GB) van 30,65 € met een euro verhogen omdat de kosten stijgen???

    14 juli 2011 om 11:19 Davy

    Ik zal eind dit jaar mijn abonnement opzeggen voor de volgende redenen :
    1° veel moeilijkheden gehad met onze gekochte Digicorder verplicht geweest een nieuwe te HUREN, en nu plotseling geen problemen meer…?
    De klanten stonden in de rij omdat ze dezelfde problemen hadden !!
    2° Onverantwoorde prijsstijging.

    14 juli 2011 om 11:32 jean-marie Dricot

    Als ze prijsstijgingen willen doorvoeren omwille van strategische planning en gigantische auteursrechten waar eigenlijk niemand zat op te wachten, dan doen ze dat maar…
    Het zal dan toch zonder mij zijn!

    De voetbalsupporters zullen met veel plezier de extra kost betalen, de rest van het gepeupel zal hopelijk veranderen naar een – goedkoper – alternatief.

    Nathalie Meskens mag de bakskes komen halen…

    15 juli 2011 om 00:15 Kristof

    Ook ik ben niet meer tevreden over telenet. We zijn met alles daar aangesloten van tv tot gsm. Dit is dan een vlaams bedrijf. Ze zijn zo slecht als het op uitmelken van de burger op aan komt als de belgische bedrijfen (belgacom). Mss is TV vlaanderen de uitkomst.
    Schandalig altijd maar geld, stik in jullie geld.

    15 juli 2011 om 14:45 ignace Van Bost

    beste ignace,ik ook jong ik betaal 137,70,voor mijn gsm en het mooie van al er zat geen kaart in, ik heb er de kaart uit gedaan omdat ik de maand daarop nog eens een flink bedrag moest betalen,ik heb een sim kaart walk en talk 20 maar dan zonder gsn daarom krijg ik nog 10 euro korting;het zijn gewoon een stel oplichters sorry hoor ,frans

    15 juli 2011 om 16:27 frans hendrickx

    Ik vind het erg jammer dat Telenet haar bestaande klanten geregeld in de kou laat staan!

    - Nieuwe shakes worden gelanceerd die GOEDKOPER zijn voor MEER (betere snelheid, groter downloadvolume, meer mailboxen, …). Bestaande klanten blijven echter in de kou staan, zij blijven MEER betalen voor MINDER.
    - Overschakelen naar een andere Shake kan dan wel… maar dan moet je er soms wel 50 euro ‘administratieve kosten’ voor over hebben. Bestaande klanten blijven in de kou staan.
    - Het configureren van de modem via ‘Mijn Telenet’ loopt bij veel klanten stroef. Ik kan dit al langer dan een maand niet wegens een ‘netwerkprobleem’. Verschillende telefoontjes naar de klantendienst halen niets uit. Bestaande klanten blijven in de kou staan.
    - De eerste factuur is geregeld niet correct. Dat was zo bij mijn nieuwe aansluiting, bij die van mijn zoon, enz. Dat is toch erg bijzonder…
    - Er is geen gratis telefoonnummer voor de klantendienst. Wel een voor NIEUWE klanten. Bestaande klanten blijven in de kou staan.

    Wanneer denkt Telenet ook eens aan haar bestaande klanten? Sommigen zijn al jarenlang klant. Ikzelf heb Telenet vroeger al veelvuldig aan vrienden aangeraden boven andere alternatieven. De laatste tijd begin ik echter meer en meer vertrouwen te verliezen.

    Ik hoop dan ook dat Telenet nu eens iets doet voor haar trouwe klanten.

    Ik probeerde dit bericht gisteren al te sturen, maar toen leek het niet door de moderatiequeue te geraken.

    16 juli 2011 om 14:32 cursief

    Wat een commentaren voor een paar cent verhoging per maand. Als je toch zwarte schapen moet zoeken, die zijn er genoeg: verhoging van de lonen door de index, verhoging van de energiekosten, verhoging van de grondfstofprijzen, enz. En dan is het ongehoord dat een commercieel bedrijf – ja jongens, Telenet wil nog altijd winst maken, schande toch zeker – hun prijzen wat verhoogt? Nog nooit van economische wetten gehoord zeker ? Oh ja, Belgacom en andere providers, die willen geen winst maken en daar gaat alles zonder problemen. Ik zou zeggen pak een pintje minder per maand en de kost is terugverdiend, en het is nog gezond ook :)

    17 juli 2011 om 15:44 Pater Familias

    Een grote schande

    Ik vind het erg jammer dat Telenet haar bestaande klanten geregeld in de kou laat staan!

    ander provider:geeft 1 maand gratis internet en jullie !!!,

    just film a la carte special prijs die mij ook niet interesserde

    Ik wil geen voetbal, en wil niet meer betalen omdat jullie voetbal willen zien.

    ja Indien het netwerk op deze manier verbeterd wordt,maar!!! dat is nog niet zeker!

    20 juli 2011 om 20:21 jcP

    idd ik huur een digicorder en er is een nieuw type uit en dan moet ik er nog eens 50euro activatiekosten betalen en heb gebeld naar klanten dienst telenet en kreeg daar iemand aan de lijn die niet eens bepaalde dingen wist en ik wou mijn abonement af zeggen en moest 149 opzegging betalen dikke zakkenvullers ja huur nu al meer dan 2jaar digicorder aan 8euro rekent zelf maar eens uit en wanneer er dan iets aan mankeert moete er nog voor betalen. goeie service amai!!! activatiekosten installatiekosten opzeggingskosten en wanneer je er naar belt wanneer er problemen zijn met hun producten kost het ook nog eens geld!! met alle chinezen maar niet met den deze!!!!!!! IK ZEG HET OP, en ik hoop dat er meer zullen volgen en al die bedrijven eens leren logisch nadenken dat er meer is dan alleen winst. we leven in een tijd dat niets meer standaard is alles kost geld en geen beetje. ze dwingen een mens tot criminaliteiten en dan liggen ze te blijten.

    26 juli 2011 om 19:54 maarten

    Dag Maarten, is het mogelijk om ons jouw klantgegevens te bezorgen? Dat kan door te reageren op dit bericht. Bedankt.

    27 juli 2011 om 10:34 Charlotte

    Idd, weer redelijk wat ophef voor niets.

    Ik kan niet klagen van telenet en ga dit zeker niet doen nu met de “prijsstijging”

    Ik heb fibernet 60 van telenet, download aan een constante van 7 MB/sec, zit met volledige server omgeving en kan zelfs streamen met mijn upload, al mocht die wat hoger liggen.

    Pas op, daarnaast heb ik ook al mijn problemen gehad bij telenet maar dan is het aan de klant zelf om die als een verstandig mens op te lossen.

    1. bel naar de kantendienst (die BTW ook een gratis nummer hebben!) en doe uw mond open, als je duidelijk op je strepen staat en weet wat je rechten zijn en wat je wil bereiken dan kunnen ze je sowieso niets maken en dan spelen ze ook niet verder met je voeten. Indien ge er niets van afweet. vraag dan dat iemand anders belt. iedereen heeft wel iemand in de familie/vriendenkring die er wat van afweet, als die persoon kan lastig gevallen worden met facebook/virus vragen kan hij zeker ook wel eens helpen met u om naar telenet te bellen.

    2. Bij storingen/panne BEL naar de klantendienst en vraag een vergoeding! Er kunnen zicht altijd en overal problemen voordoen. Als uw dvd speler na zoveel jaren trouwe dienst het begeeft ga je toch ook niet gaan janken dat het een slecht toestel was.

    vb: Tijdens de omschakeling naar fibernet werkte ‘mijntelenet’ niet, verplicht naar de betalende nummer moeten bellen om wachtwoord te resetten, wat normaal gratis via ‘mijntelenet’ kan. gebeld naar helpdesk -> duidelijk gezegd waar het op stond -> 2 weken aan kabelabo niet moeten betalen! service!

    3. Telenet is duur inderdaad. Maar vergeleken met al de rest hier in België is het beste en meest betrouwbare ISP.
    –> Mensen die een telenet aansluiting overwegen moeten eerst informeren. en niet bij telenet alleen!, je afstand tegenover de centrale + de hoeveelheid aansluitingen op die locatie bepalen de snelheid/kwaliteit van de lijn. En dat is zo bij gelijk welke ISP.

    Deze week is mijn digicorder gecrasht. die dingen gebeuren nu eenmaal.
    Mijn voordeel? ik kon nog verder TV kijken. Bij Belgacom was het al dikke kinneklop geweest.

    Dag erna naar telenet verdeler geweest, meteen omgeruild voor een nieuwe zonder iets van papierwerk of zo.

    Tot op de dag van vandaag is technologie niet 100% betrouwbaar. leer daarmee leven. en ga goede ISP’s niet meteen gaan afkraken voor het minste.

    Janken op internet als er iets in ons “nadeel” is kunnen we allemaal. Maar er dan effectief iets anders aan gaan doen dan er van weg te lopen (opzeg abo), o nee hoor.

    En aan alle personen hierboven die hun abo hebben opgezegd. Ik hoop voor jullie dat jullie dan geen enkel ander internet abo aanschaffen. jullie zijn sowieso evenveel geld kwijt. als het al niet meer zal zijn. Tenzij je tevreden bent met een verbinding aan de snelheid van de goeie ouwe telefoonlijn.

    Ga je dan terug overschakelen op een andere ISP?

    Als Pc-technieker heb ik al reeds mijn fair share aan aansluitingen gezien van belgacom en al hun variaties tot telenet tot alle mobile toepassingen. Vandaar mijn duidelijke zeg over de kwaliteit van Telenet.

    Voor de rest. Telenet, hopelijk zal die extra euro zijn resultaat boeken. En blijven jullie zo goed jullie best doen met alles van technologie tot helpdesk.

    groeten, een ex belgacom-helpdesk medewerker.

    29 juli 2011 om 02:44 Mathieu

    ik ben ook niet tevreden met de prijsstijging
    telenet draait toch lekker denk ik, met een winst van 34400000 luttele euro’s uit bedrijfsactiviteiten. net nu ze de kaap van 3miljoen klanten hebben overschreden. klinkt goed, dus ik ga wss 75cent per maand meer betalen. dit samen met 3miljoen andere klanten,dat komt op een totaal van 27000000 eurokes per jaar . de prijstijging gaat in vanaf 9 oktober dat is wat laat om de prijstijging te kunnen merken in de winst op het jaarverslag van 2011. maar ik heb gebeld naar de klantendienst en ik krijg nu mijn digicorder een jaar gratis dus tot augustus volgend jaar waardoor ik niets gewaar wordt van de prijstijging. dan betaal ik vier maanden de volle pot en dan kan ik het jaarverslag van 2012 al lezen als hun winst gestegen is in dezelfde lijn als hun prijzen dan zijn ze me kwijt als klant zoniet blijf ik klant en ga ik akoord met de stijging

    19 augustus 2011 om 10:35 Devadder

    Telenet = miserie,miserie,miserie !
    Hopelijk kunnen ze met die prijsstijging beter opgeleid personeel in dienst nemen, zodat men daar niet alle 25 verschillende versies over één feit in de mensen hun oren blazen !

    26 augustus 2011 om 14:46 Vanmaercke

    niet zagen he
    ik ben wel tevreden met
    telenet
    wat betreft de pijs verhogen
    is niet absurd jullie kunnen
    dat toch betaalen
    er komt maar 1 euro en paar centen
    zetten denk eens aan deze kant
    telenet gaat 5 september nog eens
    een zender bijvoegen
    mischien zelf in oktober
    word mtv/nickelodeon
    word geplits
    als jullie door dat stomiteit afhaken
    is heel dom
    gelukig is het maar analog en acteurrechten
    te rest verander niet

    1 september 2011 om 09:33 mucteba

    42 euro is genoeg. Ik ben de pesterijen in verband met youtube intussen wel.. beu. Dit kostte mij nu al bijna de hele computer aan online hulp. Er komt een koudegolf en ik kan niet buiten. Dit is toch dacht ik nog altijd een democratie.

    28 januari 2012 om 00:58 Boel Walter

    Geachte,ik wil maar één ding zeggen laat de Belgische voetbal vallen en geef de buitenlandse topmatchen uit dan zien we nog een beetje voetbal.En waarom twee commentators man,man,man,wat een gezever!!!!bedankt

    14 september 2013 om 11:24 tielens