6/10
2009

Tip: beheer je Digibox/Digicorder op Mijn Telenet

door redactie

Digibox/Digicorder interactief

In Mijn Telenet kun je zien of je Digibox/Digicorder interactief is. Als je decoder interactief is, kun je films huren en tv-programma’s opvragen, het nieuws en weerbericht gratis herbekijken, deelnemen aan interactieve tv-programma’s, de tv-gids voor 14 dagen raadplegen.

Bekijk op www.telenet.be/onlinesupport het filmpje om te checken of je Digibox/Digicorder interactief is.

status Tip: beheer je Digibox/Digicorder op Mijn Telenet

Smartcard actief

In Mijn Telenet kun je je smartcard zelf heel eenvoudig te activeren. Een actieve smartcard is nodig om digitale televisie te kunnen kijken.

Bekijk het filmpje op www.mijntelenet.be om je smartcard te activeren.

smartcard Tip: beheer je Digibox/Digicorder op Mijn Telenet

 Tip: beheer je Digibox/Digicorder op Mijn Telenet

Over redactie

Dit artikel is geschreven door de redactie van de Telenet Blog. Dit is ons venster op de telecomwereld. Een forum met nieuwtjes, opiniestukken, initiatieven, faits divers, onze bedrijfscultuur, … Ook jouw mening lezen we hier graag.

Overige berichten van deze auteur

Aanverwante artikels:

  1. Software update SD Digibox
  2. Meest voorkomende foutmeldingen op digitale tv
  3. Software update HD Digibox en HD Digicorder
  4. Tip: Schijfruimte besparen op je Digicorder
  5. Tip: beheer je zenderpakketten op Mijn Telenet


22 reacties

    Wordt er eigenlijk gewerkt aan een systeem waarbij we online vanop een andere locatie opnames kunnen instellen? Zou erg praktisch zijn…

    7 oktober 2009 om 08:37 Dave

    Klopt niks van.. mijn digicorder staat volgens jullie site NIET op interactief terwijl dit wel zo is.
    Ik kan wel films opvragen en stemmen met de rode knop.Kan dit niet aangepast worden want ik heb geen selfstarter kit thuis.

    7 oktober 2009 om 10:40 Dirk

    Blijkbaar kan ik mijn oude HD Indibox nog gebruiken als tweede aansluiting ? Klopt dat… kan ik daar dan de zelfde zenderpaketten op bekijken of moet ik daar apart voor bij betalen….

    Alvast bedankt voor jullie respons.

    7 oktober 2009 om 11:09 Dirk

    Dirk,

    Hiervoor dien je met de Indi klantendienst te bellen. Je indi decorder kan je inderdaad nog gebruiken

    7 oktober 2009 om 11:43 DigitaalTV

    Ik zie dat menutje niet!
    Ik krijg foutmelding en de vraag om later eens terug te proberen.
    Ook de aanrekening kan ik niet oproepen.

    7 oktober 2009 om 12:39 rob vandebergh

    Rob,

    Gelieve dan de klantendienst te bellen. Wij kunnen vanuit de blog niets doen.
    Er zijn geen storingen op deze functie gemeld. Als je een indi box hebt kan je deze optie nog niet gebruiken.

    7 oktober 2009 om 16:00 DigitaalTV

    dit werkt niet als je digicorder op standby staat. dan krijg je ook de melding dat hij niet interactief is.

    als ik mijn digicorder inschakel & ik controleer opnieuw dan staat hij wel als interactief op mijn.telenet.be

    8 oktober 2009 om 11:23 Kevin

    Beste kevin,

    Dit klopt inderdaad, als u box in standby staat is er geen interactiviteit nodig

    8 oktober 2009 om 11:26 DigitaalTV

    Is dit een eerste stap vanop afstand opnemen?

    8 oktober 2009 om 16:33 Bram

    Ben je zeker dat je met je KLANTENLOGIN inlogt ??
    Bij mij werkte het eerst ook niet maar dat kwam omdat ik inlogde met mijn andere login.. die nr u547….

    9 oktober 2009 om 07:23 Dirk

    @dirk

    bedankt voor je geweldige tip.

    We kunnen blijkbaar inloggen met die wxxxx of met het email adres of met mijn naam alleen. Die laatste deed het hem.

    Waarom kan telenet dit niet simpel vertellen?
    We hebben nu een account nummer, een klantennummer, een inlog naam, een email naam en een klantenlogin. Het is maar dat je weet welke je wanneer moet gebruiken.

    9 oktober 2009 om 07:30 rob

    Beste Rob,
    In het artikel wordt er vermeld dat er met een klantenlogin aangemeld moet worden. Ook staat er een link hoe je deze aanmaakt, als je hierover nog niet beschikt

    9 oktober 2009 om 17:11 DigitaalTV

    Voor jullie zal dat wel duidelijk zijn. Trouwens als ik inlog met die wxxx of mijn email adres, dan krijg ik bijna hetzelfde menu.
    Ik dacht dus echt dat die wxxxx mijn klantenlogin was, want dat heeft daar altijd al in die menu gestaan en ik heb dat tot nu toe ook altijd gebruikt.
    Waarom dat onderscheid?

    En: Er staat gemeld dat mijn interactiviteit nog niet in orde is. Wel in de praktijk is dat wel zo: Ik kan stemmen, films a la carte bestellen, emailen ed.

    9 oktober 2009 om 18:00 rob

    Waarom wordt er enkel geantwoord op vragen van klanten waarbij iets niet lukt, en niet op bvb die van Bram of mijzelf?

    12 oktober 2009 om 10:58 Dave

    Ik zie ondertussen dat mijn status verandert is naar Interactief. Dat wist ik al een tijdje en blijkbaar telenet nu ook.

    Nu nog EXQI Cultuur HD terug op de normale uitzenduren en ik ben een gelukkig man.
    (ik vraag al geen ondertitels meer voor animal planet HD en Sundance (HD).

    12 oktober 2009 om 12:55 rob

    het interactief systeem is geinstalleerd op zaterdag 26/02/2011, het rare is dat ik alle mogelijkheden kan zien, maar niets kan openen,
    ik krijg altijd het zelfde bericht: ER IS EEN TECHNISCH PROBLEEM TIJDENS HET OPENEN VAN HET GESELECTEERDE ITEM,PROBEER HET LATER NOG EENS SLUIT AF MET BACK. Ik heb reeds verschillende keren telefonis h contact opgenomen, maar dit zonder resultaat. Help mij a.u.b

    5 maart 2011 om 12:51 Peter De Donder

    Dag Peter, het zou kunnen dat je last hebt van signaalproblemen. Om dit te bevestigen (en op te lossen) hebben we jouw klantengegevens nodig. Kan je ons die gegevens bezorgen? Dat kan door te reageren op dit bericht. Bedankt.

    25 maart 2011 om 15:58 Charlotte

    Bij mij is het net omgekeerd.
    Heb net een andere Digicorder gekregen, omdat de vorige niet meer werkte. Op Mijn Telenet staat dat onze Digicorder interactief is, maar ik krijg niets interactiefs geopend op de TV… Oplossing? Alvast bedankt!

    10 april 2012 om 19:47 Ariane

    Hey Ariane, kan je ons jouw klantgegevens bezorgen? Dat kan eventueel ook via Facebook of Twitter. Bedankt.

    11 april 2012 om 08:03 Charlotte

    Hallo,

    kan ik via de digicorder naar iets kijken dat op een usb stick staat? er is een usb port achteraan de box, maar in de handleiding staat er niks over vermeld.

    12 april 2013 om 07:56 Hzleen

    Hallo,

    Even een vraagje. Wij hebben hier thuis 3 telenet-boxen: 1 HD digicorder (die we huren van telenet, zit mee in ons pakket) + 2 oude digicorders die we destijds hebben overgekocht van iemand (incl. smartcards).

    We hebben toen beide smartcards laten koppelen aan ons abonnement en hebben toen €50 administratiekosten betaald per kaart.

    Ik overweeg nu om de 2 oude digicorders te vervangen door 2 HD digicorders (nieuw of 2dehands dat weet ik nog niet).

    Maar nu was mijn vraag of ik dan mijn 2 smartcards van mijn oude toestellen nog kan gebruiken hiervoor? Of moet ik dan opnieuw 2 nieuwe kaarten laten activeren en de oude deactiveren?

    Heb geen zin om nog eens €100 administratiekosten hiervoor te betalen…

    23 mei 2013 om 14:52 Jessica

    onze digirecorder ‘zegt’ dat hij niet interactief is en dat dit moet gebeuren door de telenet installateur, maar hoe ? wij zouden heel graag films bestellen

    18 augustus 2013 om 20:02 Marthe